Genomineerde Cultuurmarketing Awards: Young Talent

Maak kennis met Joost van Abeelen

28 mei 2019

Op 27 juni reiken we de Cultuurmarketing Awards uit aan de creatiefste, effectiefste en innovatiefste marketingcases van de culturele sector. In aanloop naar 27 juni stellen we alle genomineerden aan je voor. Deze keer: Joost van Abeelen (28)

Door de redactie

Fotografie

Willem van Breugel en Erik Luyten

Kun je iets meer vertellen over jezelf en de ingezonden case?

Young Talent Award Joost van AbeelenSinds 2013 ben ik werkzaam als marketeer bij 013 Poppodium en in 2017 ben ik gepromoveerd tot senior marketeer. Ik bewaak het promotiebudget, ben de schakel tussen de artiesten en de doelgroep en draag bij aan de meerjarenstrategie van 013 Poppodium. Naast mijn werkzaamheden bij 013 Poppodium ben ik ook verantwoordelijk voor de marketing & communicatie van WOO HAH! festival. Dit is een hiphopfestival dat sinds 2014 georganiseerd wordt door MOJO en 013 Poppodium. WOO HAH! is in 2014 begonnen als een relatief klein festival en is nu één van de grootste hiphopfestivals van Europa. In deze rol ben ik onder meer verantwoordelijk voor de promotie van het festival, het contact met mediapartners en de meerjarenstrategie voor het festival.

Het was voor WOO HAH! 2018 de uitdaging om een succesvolle transitie te creëren van de Spoorzone van Tilburg naar het evenemententerrein bij Beekse Bergen, en het uitverkochte WOO HAH! 2017 met 15.000 bezoekers per dag te overtreffen naar 32.500 bezoekers per dag. Een uitverkochte editie in deze nieuwe omgeving laat zien dat deze transitie geslaagd is. Mijn grootste uitdaging hierbinnen was het bedienen van een jonge, onervaren, maar gretige en enthousiaste community. Dankzij mijn betrokkenheid en inlevingsvermogen heb ik ervoor gezorgd dat de doelgroep voor, tijdens en ook na het festival enthousiast was.

WOOHAH!