Inclusief template voor je volgende project

Zo schrijf je een goede creatieve briefing

Als je een communicatie-uiting laat ontwikkelen, werk je soms samen met creatieven van externe bureaus. Uitbesteden kan erg aantrekkelijk zijn, want het brengt een frisse wind binnen en een blik van buitenaf geeft nieuw inzicht. Een goede creatieve briefing is dan een must.

Door Versdenkers

Versdenkers stimuleert strategische creativiteit in organisaties en professionals met training en coaching.
Fotografie

Unsplash

Zo schrijf je een goede creatieve briefing… en de-briefing

In een vruchtbare samenwerking kun je snel tot veel ideeën komen. Maar dan komt het: hoe bepaal je welke concepten de meest kansrijke zijn, zonder in een smaak- of gevoeldiscussie te verzanden? De eerste stap is: is het concept conform briefing? Want alle poëtische plannen ten spijt… als klant en creatief elkaar niet goed begrijpen dan kan er geen overtuigend idee ontstaan. Onderaan deze blog download je een template voor een goede, uitgebreide briefing en de-briefing. Maar omdat het meer is dan een invuloefening geef ik je het volgende ook nog mee.